Ar-Rahman, DIA Yang Maha Pemurah

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?      Ar-Rahman :14

PMR 1998 – permulaan segala cita-cita dan perjuangan seorg anak manja… masih igt bila pegi sekolah amik result PMR dgn mak. smua smkab cemerlang masa itu 100%. bukak sekolah, cikgu pon mula susun2 kelas.. yg cemerlang 9A cikgu bagi pilihan.. nk dduk kelas mana. ada 3aliran masa tu.. sains, teknik dan akaun. mostly smua nk dduk kelas sains.. yg  7 6 5 A ni cikgu dah bagi2… ada yg kelas teknik ada yg kelas akaun.. kwn2 saya smua pandai2 genius belaka… 😀 saya dduk kelas teknik..saya x berapa nk genius…. ehee 🙂

SPM2000 – ok..dah ddk klas teknik.. pembelajaran bejln seperti biasa… cuma ada sedikit kenakalan bdk2 sekolah masa itu…hihii.. sedikit..??? hihii pening kepala cikgu man masa tu..owh ..cikgu man adalah ketua warden kiteorg..cikgu yg sgt berdedikasi.. merangkap cikgu sejarah yg sgt best.. sejarah yg bosan tu jadi best.. sbb cikgu man yg ajaq.. tp sbb dia warden tepaksa jadi garang.. hihii.. kenakalan bdk2 sekolah masa itu.. kdg2 blh bt cikgu hilang sabar.. yaa..!! cikgu pon manusia biasa..

di suatu hari.. kamu yg kelas2 teknik ni dok usung drawing board tu merata kalau  x dapat A x la jgk..!! saya cabar kamu dapat sejarah A1..!! owh sgguh marah cikgu waktu itu…

dan di suatu hari yg lain… cikgu dgn nada marah(cikgu lain ye..) … kamu..!! kalau mcm ini result jgn harap nk masuk university..!! masa tu blm spm btl2.. br trial.. owh cikgu… saya bdk bru 17thn.. sjk hari itu.. dlm diri penuh dgn dendam kpda cikgu.. (kpda kwn2 yg menjadi cikgu skrg… jgnlah sumpah anak murid macam itu sekali… mereka bdk bru belajar.. masih perlukan bimbingan anda..kalau masin mulut cikgu..rosak masa depan..huhu ) kerana sampai mati pon anak2 murid akan igt… ya..!! mana mungkin saya blh lupa saat2 itu… !!

….

tefikir pulak nk jadi apa besaq2 esok.. masa tu cikgu Ya.. cikgu kaunseling sgt mengambil berat bab2 nk masuk university.. masa tu cikgu kata klas teknik  jd engineer bagus… ok..!! aku nk jdi engineer..!! ( aku ni xdak cita2..hihii xtau nk jdi apa..) hahaaa rosak2..!! dan mulai saat itu.. setiap kali sujud tak lupa doa dipanjat kan untuk menjadi seorg engineer yg berjaya dunia akhirat…

result SPM – kiteorg smua kna mengadap ketua warden ye nk amik result.. korang ada..? hehee .. masih igt cikgu ckp pada saya waktu itu.. “warnida .. kamu dapat sejarah berapa..?” dgn bangga jwb.. “A1 cikgu..!!” dgn muka x berapa nk puas hati.. cikgu ckp “ye ke..? kamu..? blh A1..?” .. owh…cikgu sekali lg ko bt bdk 17thn ini down..!! buruk sgt ke result aku… x blh masuk U ka aku..? owh cikgu..!! nada dan mimik muka cikgu sampai mati saya blh igt…!! tdk ada ucapan terima kaasih cikgu di waktu itu…. yg ada cuma.. padan muka kau cikgu ..!!! aku dapat A1..hahahaaaa ..(jgn tiru aksi ini..) dgn result itu saya melangkah ke universiti bersama kwn2 yg lain….

maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan…?

2007 – yeeyyyyy…graduation day..!! Bachelor Degree of Mechanical Engineering .. 😀 saya kira mak ayah saya plg gumbira.. pagi2 dah tepacak dkt CAC hall uia..hihiii dan  seutas jam tgn bum hadiah grad.. ampun mak!!  dah rosak 3 4 thn dulu..huhuuu

maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan…?

2009 – ya !! selepas 10thn.. doa itu dimakbulkan… definisi berjaya’ kita adalah berbeza ..ya .. jln itu sudah tebentang luas di depan… cuma perlukan sedikit lg usaha… ‘ berjaya dunia dan akhirat’ sgt tak tercapai akal ku….!!

maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan…?

ok..dah ada kerja.. smua kwn2 dah kawen.. yg ada anak pon dah ada… lalu doa dipanjatkan lg kepada yg maha esa… temukanlah aku dgn jodoh yg baik..suami yg soleh… yg menjadi imamku….anak2 soleh yg mendoakan…

251111 – ok dah kawin..!!! hehee 😀  ya.. !! doa itu dimakbulkan lg…. jodoh yg baik..?  sgt baik.. contoh2 nya ialah.. sethn lbih berkahwin.. bru sekali saya siang ikan.. bru sekali bersihkan ayam… beratus2 kali yg lain semua en.suami yg bt…  baik tak..? baik kan…. 🙂 kalau 30thn lg mungkin 30kali jek…hihiiii 😀

maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan…?

081112 – 4.46ptg lahirlah bayi comel diberi nama Nur Iman Ulwan bin Norkamarizal…rasa syukur dipanjatkan kpda yg Maha Esa.. atas kurniaan yg hebat ini…. ibu doakan iman menjadi anak yg soleh ulamak pewaris nabi.. Nur Iman Ulwan ‘cahaya iman yg tinggi’

maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan…?

1205 – tarikh itu datang lg… rasa syukur dipanjatkan kpda yg Maha esa diatas setiap anugerah dan kurniaan nya…masih diberikan ruang dan kesempatan… di kala usia menganjak 30 .. tidak ada lg  ‘padan muka kau cikgu’ .. yg ada cuma terima kasih cikgu kerana mendidik kami menjadi ‘manusia’.. segala jasa penat lelah cikgu cuma Allah yg dapat membalas nya..halalkan apa yg telah cikgu beri kpda kami….

dan semua ini berkat doa mak dan ayah saya.. siang mlm berdoa utk anak2.. tidak kurang  5x sehari..kalau plg byk.. ?  doa ibu bapa doa yg paling mustajab.. itu janji Allah..!! terima kasih mak ayah… 🙂

dan doa terus dipanjatkan lagi…………

 

maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan…?

 

:D

Leave a comment